Related Posts with Thumbnails
RSS
email

Emo Raya.. huhu


Saya berjalan-jalan di blog-blog teman saya malam tadi. Sambil berchatting di YM. Saya dapati bukan sahaja dunia realiti kita sedang hangat nak beraya, tetapi laman-laman blog kita juga terkena serangan virus raya ni. Hampir semua teman-teman saya mengupdate blog dgn entri kad raya maya Aidilfitri. Termasuklah Cikgu Zaid, Ukhti Hasni dan beberapa lagi teman saya.

Oleh kerana saya ni rabun ICT sikit, maka saya mengambil jalan mudah iaitu 'copy n paste' aje kad raya maya yg melambak dalam internet tu. Hehehe. Hasilnya adalah seperti di atas. Kekekeke. Maka dengan bangganya saya mengirimkan kad raya itu kepada semua teman bloggers yg berada di semerata pelusuk tanah airku dan tanah air orang lain. Mudah-mudahan Aidilfitri yg bakal tiba ni memberikan kita lebih banyak makna dan masa berharga untuk dihabiskan bersama. Untuk Cikgu Zaid, jgn makan banyak sangat ketupat palas tu. Kembung perut. Haha. Untuk Shye yg nak beraya di Pulau Pinang tu selamat beraya. Untuk Ukhti Hasni juga selamat beraya di Muor.. hehe..

Semalam juga saya terbaca artikel di dalam sebuah akhbar tempatan berkenaan usaha Malaysia untuk mengumpulkan dana bagi membantu rakyat Indonesia yg ditimpa bencana gempa bumi baru-baru ini. Selang beberapa muka surat dari situ, terselit pula berita tentang kesempitan yg dilalui oleh teman-teman Malaysia di sana kerana gerakan 'Menyapu Malaysia' a.k.a Sweeping Malaysia. Hmmm..

Teringatlah saya akan kata-kata seorang Ustaz ketika saya belajar di sekolah menengah dulu. Ustaz saya kata, orang kita ni dikurniakan dgn hati yg sangat lembut dan pengasih (walau pun sebenarnya ada juga yg berhati jahat). Ustaz saya kata jika kita tanya orang-orang Arab tentang orang Melayu di sini, jawapan mereka adalah "Ahsanul insan fil 'aalamin'. Tau ape maknanya? "Sebaik-baik manusia di seluruh alam!" Huhu.

Menunjukkan betapa baiknya kita ni. Even dengan isu Sweeping Malaysia ni pun, kita masih ada rasa utk mengumpul dana bantuan gempa bumi untuk mereka. Andai kiranya kita di dalam kesusahan, apakah mereka akan membantu kita juga jika mereka berada 'di dalam kasut kita'? Wallahua'lam. Bukan mengapi-apikan sesiapa, tetapi renungilah sendiri dan fahamilah. Mudah-mudahan Aidilfitri ini menyatukan kita kembali serumpun. InsyaAllah..

Selamat Hari Raya Aidilfitri.. Maaf Zahir Batin..









Bookmark and Share

3 comments:

MuHaMMaD86 said...

hahaha...sekali lagi terasa spt saham naik...TQ2

nnt sy promote nama DR dlm blog sy plak...hehe

hurm,SELAMAT HARI RAYA AILFITRI maaf zahir dan batin

maaf banyak2 dr coz sy ni kn busy body,suka menyibuk,dok kata2 kt org...hahaha

hina dan jahilnnya aku....(tba2 jadi baik)

moga2 hari raya kali ni adalah yg terakhir buat dr sbg seorang bujang!!!!opppps....sowry

terkeluaq la

Menyelami Lautan Hati Seorang Wanita said...

Amboi, Dr dah tak ingat ke sorg lagi pelawat setia laman Dr ni? Hari -hari menziarahi laman Dr, nak tahu khabar Dr, mana tahu kot-kot ada ada khabar berita yang saya lewat dapat tahu. Apa pun saya nak juga wish Selamat Hari Raya pada Dr. Maaf lahir batin, tersalah, tersilap , tersasar, terkasar, terguris dan terluah rasa harap dimaafi.

Ukhti Hasni said...

Salam alaik...hoho..tetiba lak nama saya ada kat n3 ni ek...apa2 pun thanks ya doc...segan la plak...hr tu sy yg lupa nak masukkn nama doc dlm senarai penerima ucapan, tetiba kt sini nama sy lak yg naik...nway SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN, taqabbalallahu minna wa minkum...ameenn...slmt pulang beraya ke Kedah jg...

Post a Comment