Related Posts with Thumbnails
RSS
email

Manusia

Wife aku cakap ade rumah sewa yang ok la dgn harga sewa yg berpatutan. Kawan dia dah pergi survey kan rumah tu. Aku pun dah tengok gambar yang kawan dia send. Boleh la untuk duduk setahun je pun.

Tapi yang buatkan aku rasa tak puas hati adalah.. ade ke patut tuan rumah tu suruh bayar dari pertengahan bulan April ni??? Ape ke b-----g sangat pakcik ni? Alasan dia rugi la kalau aku nak masuk bulan Jun nanti. Nampak sangatlah lapar nak duit aku. Bukan aku nak masuk tahun depan. Aku nak masuk lagi 1 bulan setengah je lagi pakcik oi... Kalau nak aku bayar untuk bulan 5 pun insyaAllah aku boleh redhakan untuk bayar. Ini bulan 4 ni pun ko nak aku bayar jugak ke pakcik oi..

Tau la rumah sewa jadi side income pun, tapi timbang rasa la sikit. Aku ni walau pun kerja, aku ni pelajar di USM tu. So, apelah salahnye buat kebajikan membantu pelajar? Aku pun jadi berbelah bahagi nak amik ke tak umah ko tu pakcik. Kalo umah ko tu fully furnished dengan air-cond bagai aku tak heran sangatlah. Ni rumah biasa je.

Aku nasihatkan kat korang yang nak berniaga. Jangan lah nak kejar duit semata. Ingat sama bahagian yang korang akan tanggung di alam sana. Sedih la aku. Huuu.. Nanti kalau bulan Mei pun tak dapat rumah lagi, susah la aku nak belajar. Wife aku dah penat dah.

Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment