Related Posts with Thumbnails
RSS
email

-Tiada tajuk-


Sudah lebih seminggu kita berada di dalam bulan Allah swt yg mulia ni. Begitu cepat masa berlalu, begitu banyak yg dibazirkan berlalu begitu sahaja tanpa dimanfaatkan dengan sebaiknya. Kelemahan manusia yg paling hina adalah tidak mempergunakan waktu yg berlalu dengan sebaiknya. Benarlah sumpah Allah swt di dalam al-Quran bahawa manusia itu sentiasa sahaja berada di dalam kerugian.

Melimpah ruah rahmat yg Allah swt hamparkan di depan mata kita untuk kita nikmati dan pergunakan sebaiknya. Tetapi kita selalu melupakan betapa besarnya rahmat yg Allah swt berikan dan lebih menghinakan kita lupa berulangkali kepada Zat yg mengurniakan rahmat itu. Dan berulang-ulangnya kita mengingkari rahmat-Nya, berulang-ulangkali juga Dia melimpahkan kita dengan rahmat-Nya lagi. Hingga kita tenggelam dalam lautan nikmat Ilahi, tetapi hati kita masih jua lalai dari-Nya.

Mata hati kita selalunya buta. Bila ada kebahagiaan yg ada di depan mata, kita tidak menghargainya. Bila ia mula lenyap dari pandangan, hati mula gelisah dan diri terasa tidak keruan. Menjadi manusia bersyukur bukan semudah ABC, tetapi tidak mustahil. Cuma kita sahaja yg perlu berfikir dan menilai diri sendiri, sebanyak mana pula penghargaan yg kita berikan kepada yg memberikan kebahagiaan.

p/s: Dah hilang idea...



Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment