Related Posts with Thumbnails
RSS
email

Selamat Hari Raya Aidiladha


Malam ini aku on-call sekali lagi. InsyaAllah untuk bulan November ini, dah tak ada lagi giliran on-call aku sebab bermula esok, aku amik cuti. Kehkeh. Balas dendam cuti raya Aidilfitri dapat 4 hari saja, aku belasah 6 hari kali ni. Tapi ada sesuatu yg aku masih terasa tak puas hati. Aku terpaksa lagi kerja esok sampai pukul 12 tengah hari. Then barulah aku dapat balik kampung.

Most of the time, org selalu cakap kita perlu bertolak ansur dalam kerja. Dan aku dengan 'bangga'nya rasa diri aku ni dah cukup bertolak ansur dengan rakan sekerja yg lain. Dua weekends berturut-turut aku korbankan cuti rehat hujung minggu aku untuk berkursus sejauh beratus kilometer di Kuantan. Begitu juga hujung minggu pertama bulan ni, aku terpaksa korbankan juga sebab kawan aku ada mesyuarat di Kuantan. Dia tak dapat buat on-call weekend dia, jadi aku la yg terpaksa ambik alih.

At the same time, kerja aku di Jabatan Pesakit Luar pun sama juga. Walau pun Pengarah Hospital menempatkan 3 orang M.O. di sini, hanya aku saja yg betul-betul komited. Kerja 8 pagi sampai 5 petang je pun. Jadi aku rasa tak berbaloi dan tak adil untuk aku curi tulang. Walau pun bunyinya macam aku berbangga diri dan angkut bakul sendiri, tapi ini pendapat aku. 2 lagi M.O. asyik culas je. Kejap ada, kejap lagi dah hilang. Macam chipsmore.

So, aku pun sedar juga bahawa kerjalah semahu aku. Jangan fikirkan apa nak jadi dengan orang lain. Nak curi tulang ke atau tak, yg pasti aku taknak jadi macam diorang. Aku kerja dengan cara aku. In fact, aku tak nak berkira dengan kawan-kawan sekerja aku. Even banyak kali juga diorang minta aku buatkan on-call diorang, aku buat. Baiknya aku.

Dengan harapan suatu masa nanti, bila aku betul-betul perlukan bantuan diorang, ada la sesiapa yg nak bantu aku. InsyaAllah.


Selamat Hari Raya Aidiladha
26 November 2009 = 9 Zulhijjah 1430H = Sunat Puasa
p/s: Jgn tanya aku nape sunat puasa sedangkn di Mekah dah raya... :-)



Bookmark and Share

3 comments:

MuHaMMaD86 said...

SELAMAT HARI RAYA BUAT AIDILADHA BUAT DOKTOR

MAAF JIKA ADA SALAH DAN SILAP

BAHAGIA N CERIA SELALU

DOAKAN SY LULUS EXAM KISSM...

[SHE] said...

Salam Eid Adha..kullu 'am wa antum bikhair...

meow said...

Zaid: Salam Aidiladha.. insyaAllah lulus exam tu with flying colours..

KakYong: Eid mubarak..

Post a Comment