Related Posts with Thumbnails
RSS
email

Khamis yg sesak..!

Assalamualaikum..


Hari ni adalah hari terakhir bekerja di Pulau Pinang kerana esok adalah cuti umum sempena Thaipusam. Sebelum ni saya hanya tengok sambutan perayaan ni di tv je; tapi tahun ni sambutan di depan mata. Sepanjang jalan dari rumah ke hospital banyak betul khemah-khemah dipasang. Ramai betul masyarakat India berlegar-legar di jalanan. Sehinggakan kalo hari biasa drive balik dari kerja ambik masa dalam 15minit saja, tapi hari ni sampai jadi 1jam. 

Jalan-jalan yang biasa saya lalui pun ditutup sebab jalan tu akan digunakan untuk perarakan Thaipusam esok. Seluruh Georgetown dah macam berpesta dengan buah kelapa berlonggokan di tepi jalan. Bukan saja masyarakat India yang bersembahyang, saya nampak masyarakat Cina juga sembahyang. Nampak colok-colok dibakar dekat longgokan kelapa tu sambil dorang sembahyang. Memang happening jugaklah jalan-jalan di Georgetown ni sempena Thaipusam. Huhu.

Saya tak sempat nak snap gambar-gambar sebab memandu sorang-sorang. Takut silap haribulan terlanggar buah kelapa plak kalo sibuk amik gambar. Haha. Apa pun, saya tak menyambut Thaipusam. Cuma saya happy sebab weekend ni jadi cuti panjang selama 3 hari. Hehe. 



Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment